۱۳۸۹ اردیبهشت ۸, چهارشنبه

چند روش ساده دیگر برای دسترسی به اطلاعات سایت های فیلترشده بدون نیاز به فیلترشکن

1- استفاده از RSS
از طریق دنبال کردن RSS سایت های خبری می توانید به مطالب آنها در خبرخوان‌ (News readers) خود دسترسی داشته باشید. خبرخوان‌ به ابزارهایی گفته می‌شود که برای دریافت و نمایش دادن فیدهای خبری یا News feed ساخته شده‌اند. فید خبری به شکلی از خبر می‌گویند که بر اساس استانداردهایی مشخص (مانند RSS و Atom) بدون اینکه فرم خاصی داشته باشد تنظیم شده است.
به زبان ساده‌تر بسیاری از وب‌سایت‌های خبری و وبلاگ‌ها بجز اینکه مطالبشان را بصورت عادی در صفحه‌های وب نشان می‌دهند، شکل خام آن را هم، متشکل از یک تیتر و خلاصه‌ی مطلب و کمی اطلاعات اضافی درباره‌ی تاریخ، نویسنده و موضوع آن، در اختیار می‌گذارند تا بتوان به وسیله‌ی خبرخوان‌ها به آنها دست رساند.

خبرخوان‌ها به دو دسته تقسیم می‌شوند:
دسته‌ی اول که روی کامپیوتر خودتان اجرا می‌شوند و برای خواندن فیدهای خبری نیاز به وصل شدن مستقیم به وب‌سایت مورد نظر را دارند. اشکال این دسته خبرخوان‌ها این است که اگر وب‌سایتی فیلتر شده باشند، طبیعتا خبرخوان نمی‌تواند به فید خبری آن دست یابد. (با این حال برای یافتن این خبرخوان‌ها در گوگل دنبال RSS reader بگردید.)

و دسته‌ی دوم آنهایی که از روی یک وب‌سایت دیگر اجرا می‌شوند (که به اصطلاح دقیق‌تر نوعی Web application محسوب می‌شوند). این دسته از خبرخوان‌ها هستند که برای مقابله با سانسور به کار می‌آید و برای نمونه می‌توان به وب‌سایت‌هایی مانند Feedster، Bloglines و Yahoo اشاره کرد. در تمام این وب‌سایت‌ها کافیست نشانی RSS وب‌سایت سانسور شده را وارد کنید و در صورتی که آن وب‌سایت فید خبری داشته باشد، مطالب آن را بطور مرتب دنبال کنید.

خبرخوان‌های وبی دیگری هم هستند که می‌توانید روی سرور خودتان نصب کنید و با استفاده از آنها هر فید خبری‌ای را که خواستید در هر جا و به هر شکل، حتی با استفاده از جاواسکریپت، نشان دهید. CaRP یکی از پرطرفدارترین این نوع ابزارها است.

آدرس RSS چند سایت خبری معروف:

2- سبزنامه
به کمک سایت «سبزنامه»، خبرنامه‌ی چند سایت اطلاع رسانی مهم نظیر «بالاترین» را می توانید در ایمیل‌تان داشته باشید تا بی‌خبر از همه جا نباشید!
و اما سبزنامه چیست؟!
سبزنامه امکان دریافت خبرنامه سایت های خبری که در ایران فیلتر شده اند را از طریق ایمیل فراهم می آورد و اخبار این سایت ها را به ایمیل شما ارسال می کند. ویژگی اصلی سبزنامه این است که برای عضو شدن در خبرنامه نیازی نیست از وبسایتی بازدید یا فرمی را پر کنید. تمامی مراحل عضو شدن با ارسال یک ایمیل انجام می شود. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه و نحوه عضویت در آنها کافیست که یک ایمیل خالی به help@sabznameh.com بفرستید.
برای مثال اگر می‌خواهید مشترک سبزنامه‌ی رادیوفردا شوید، کافیست یک ایمیل خالی به آدرس radiofarda@sabznameh.com ارسال کنید. بعد از چند دقیقه برای تائید عضویت، ایمیلی خواهید گرفت که از شما می‌خواهد تا جهت تائید عضویت کلمه‌ی “بلی” را Reply کنید. با انجام این کار، از این پس شما اخبار رادیوفردا را بصورت روزانه می‌توانید در ایمیل‌تان دریافت کنید.

سایت‌هایی که تاکنون از سبزنامه پشتیبانی می‌کنند عبارتند از:
subscribe@balatarin.com
radiofarda@sabznameh.com
bbcpersian@sabznameh.com
norooz@sabznameh.com
koocheh@sabznameh.com
khodnevis@sabznameh.com

3- داغ ترین لینک های سایت بالاترین را در ایمیل خود دریافت کنید:
گر می‌خواهید مشترک لینک های داغ سایت بالاترین شوید، کافیست یک ایمیل خالی به آدرس subscribe@balatarin.com ارسال کنید. بعد از چند دقیقه برای تائید عضویت، ایمیلی خواهید گرفت که از شما می‌خواهد تا جهت تائید عضویت کلمه‌ی “بلی” را Reply کنید. با انجام این کار، از این پس شما داغ‌ترین لینک‌های بالاترین را بصورت روزانه می‌توانید در ایمیل‌تان دریافت کنید. دوستان و آشنایان خود را نیز تشویق کنید که به اين آدرس ایمیل بفرستند و عضو خبرنامه بالاترین شوند.

4- ترفندها و روشهاي خلاقانه ديگر براي عبور از فيلترينگ را از اينجا دريافت کنيد:
مخصوصا روشي که از طريق ارسال ايميل مي توانيد به محتواي سايت مورد نظرتان دسترسي پيدا کنيد.

کسب اطلاعات بيشتر جهت عبور از فيلترينگ اينترنت:
==> معرفي یک انجمن تخصصي فوق العاده، به زبان فارسي جهت کسب اطلاعات بيشتر درباره انواع روش هاي عبور از فيلتر:
==> کليه مقالات عبور از فيلترينگ سايت www.no-filter.com:


عدالت و آزادي اگر در ثريا هم باشد،
مردان و زنان سرزمين ایران بدان دست خواهند يافت ...
ما پيروزيم
--------------
==================V مـا پـیـروزیـم V==================
من دچار خفقانم خفقان!
من به تنگ آمده ام از همه چيز، بگذاريد هواری بزنم آی، با شما هستم آی، اين مطلب را در شبکه اجتماعی محبوب خود منتشر کنید، می خواهم فرياد بلندی بکشم!:

ارسال به: Balatarin:: Donbaleh:: Cloob:: Oyax:: Delicious:: Friendfeed:: Twitter:: Facebook:: GBuzz:: Greader:: Addthis to other:: Subscribe to Feed

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر