۱۳۸۹ اردیبهشت ۸, چهارشنبه

نرم افزار فیلترشکن Freegate

نرم افزار Freegate يک نرم افزار ساده و کم حجم است که توسط يک سازمان چيني (مقابله با فيلترينگ)، واقع در کشور آمريکا، ساخته شده است. اين نرم افزار جهت دور زدن فيلترينگ، مانند بسياري ديگر از نرم افزارهاي مشابه، از يک پروکسي مرکزي جهت اتصال به يک سرور در کشور آمريکا استفاده مي کند. در نتيجه علاوه بر امکان دور زدن فيلترينگ، امکان مخفي کردن IP و جستجوي ناشناس در اينترنت را نيز فراهم مي آورد.

لينک هاي معتبر دانلود:

آموزش استفاده از نرم افزار فيلتر شکن Freegate:
نرم افزار را پس از دانلود از حالت Zip يا فشرده خارج کنيد (Extract کنيد). سپس روي فايل Freegate دابل کليک کنيد تا برنامه اجرا شود. پس از اجراي برنامه آنرا minimize کنيد تا آيکن آن پايين کنار ساعت، قرار بگيرد. دقت کنيد که نرم افزار را نبايد ببنديد و حتما بايد minimize کنيد! اگر از مرورگر Internet Explorer استفاده مي کنيد، ممکن است پروکسي اتصال به سرور بطور خودکار در تنظيمات پروکسي مرورگر، تنظيم شود. اما جهت کسب اطمينان از اين مسئله، به تنظيمات پروکسي مرورگر IE برويد:
Tools ==> Internet Options ==> Connections ==> Settings

با طي کردن مسير بالا، اکنون وارد قسمت تنظيمات پروکسي مرورگر IE شده ايد. در اين پنجره، تيک گزينه Use a proxy server for this connection را بزنيد تا مستطيل هاي پايين آن فعال شود. اکنون بايد پروکسي زير تنظيم شده باشد:
Address: 127.0.0.1 Port: 8567

همانطور که گفته شد پس از اجراي نرم افزار، ممکن است اين پروکسي بطور خودکار تنظيم شود. اما اگر اينطور نبود، بطور دستي وارد کنيد. سپس تمام پنجره ها را OK کنيد و در نوار آدرس مرورگر خود آدرس يک سايت فيلتر شده را وارد کنيد و صبر کنيد تا سايت مورد نظر باز شود.
همچنين جهت دسترسي به فيلترشکن نرم افزار، پس از اجراي آن، آدرس زير را در نوار آدرس مرورگر خود وارد کنيد:
http://127.0.0.1:8567

نحوه تنظيم کردن پروکسي در مرورگر Mozilla Firefox:
در بالاي پنجره فايرفکس روي Tools کليک کنيد. از منويي که ظاهر مي شود، آخرين گزينه يعني Options را انتخاب کنيد. در پنجره جديد روي سربرگ Network کليک کنيد. در اين قسمت روي دکمه Settings کليک کنيد. اکنون وارد قسمت تنظيمات پروکسي مرورگر فايرفکس شده ايد. در اين قسمت گزينه Manual proxy configuration را انتخاب کنيد تا مستطيلهاي پايين آن فعال شود. سپس در قسمت اول يعني HTTP Proxy، پروکسي زير را وارد کنيد:
HTTP Proxy: 127.0.0.1 Port: 8567
مسير تنظيمات پروکسي در مرورگر فايرفکس بطور خلاصه:
Tools ==> Options ==> Network ==> Settings ==> Manual proxy configuration

سپس تمام پنجره ها را OK کنيد و در نوار آدرس مرورگر خود آدرس يک سايت فيلتر شده را وارد کنيد و صبر کنيد تا سايت مورد نظر باز شود.
توجه داشته باشيد که محل تنظيم کردن پروکسي در برخي از نسخه هاي فايرفکس، ممکن است با اين مسيري که گفته شد، متفاوت باشد. به عنوان مثال تنظيمات پروکسي در مرورگر Firefox 1.5، در مسير زير قرار دارد:
Tools ==> Options ==> General ==> Connection Settings ==> Manual proxy configuration

کسب اطلاعات بيشتر درباره فري گيت:
https://www.sesawe.net/Using-Freegate-fa.html

چک کردن آي پي پس از اجراي هر برنامه فيلتر شکن جهت اطمينان از تغيير آن:
بعد از اجراي هر برنامه فيلتر شکني حتما Ip خود را در یکی از سايت های شناسايي آي پي زیر چک کنيد تا از صحت عمليات تغییر آی پی مطمئن شويد:
براي اين کار کافیست پس از فعال کردن فیلترشکن، با مرورگر خود وارد سايت هاي مذکور شويد، اگر آی پی شما تغییر کرده باشد بايد در قسمت پرچم و نام کشور، نام و نشاني به غير از ايران مشاهده کنيد.

++ اگر آدرس هاي داده شده در اين بخش فيلتر شده اند و سايت فيلترشکن برای باز کردن صفحات وب فيلتر شده ندارید، ابتدا از بخش "يافتن وب پروکسي هاي تازه و فيلتر نشده" براي يافتن وب پروکسي هاي تر و تازه استفاده کنيد تا با کمک آنها بتوانيد وارد سايت هاي فيلتر شده شويد.

عدالت و آزادي اگر در ثريا هم باشد،
مردان و زنان سرزمين ایران بدان دست خواهند يافت ...
ما پیروزیم
--------------
==================V مـا پـیـروزیـم V==================
من دچار خفقانم خفقان!
من به تنگ آمده ام از همه چيز، بگذاريد هواری بزنم آی، با شما هستم آی، اين مطلب را در شبکه اجتماعی محبوب خود منتشر کنید، می خواهم فرياد بلندی بکشم!:

ارسال به: Balatarin:: Donbaleh:: Cloob:: Oyax:: Delicious:: Friendfeed:: Twitter:: Facebook:: GBuzz:: Greader:: Addthis to other:: Subscribe to Feed

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر