۱۳۸۹ مرداد ۱, جمعه

ابزارهای پشت سر گذاشتن سانسور در اینترنت

نرم افزار "تونل زنی"
نرم افزار تونل زنی در اغلب موارد به عنوان وسیله‌ای برای ارتباط از نقاط شبکه با اتصالات محدود شده مورد استفاده قرار می گیرد. در اکثر موارد این استفاده در پشت ان ای تی ها، فایر وال‌ها، مرکز خدمات پراکسی انجام می شود، با کاربردهایی که در چنین شرایطی از اتصالات محدود، فاقد حمایت بومی برای ارتباطات هستند.
  • UltraSurf: نرم افزاری با کاربرد آسان که پایگاه‌های اینترنتی نا امن را از طریق یک ارتباط رمزگذاری شده تونل می زند. این نرم افزار آدرس‌های اینترنتی (یو آر اِل) را به شکل اولیه و اصلی آن (دی فالت) رمز گذاری می کند.
  • Your Freedom: نرم افزار Your-Freedom یک ابزار پراکسی تجاری است که نسخه رایگان آن نیز در دسترس کاربران قرار دارد (با این تفاوت که از سرعت کمتری نسبت به نسخه تجاری برخوردار است). Your-Freedom شما را به شبکه ای متشکل از 20 سرور واقع در سه کشور مختلف متصل می کند. Your-Freedom همچنین از خدمات پیشرفته ای مانند OpenVPN و Socks را در برخوردار است که آنرا به ابزار نسبتا پیچیده ای جهت عبور از سانسور اینترنت مبدل می کند.
  • Freegate: نرم افزار رمزگذاری که مثل نرم افزار فوق کار می کند اما مستلزم شکل بندی بیشتر است و به طور خودکار به رمزگذاری آدرس‌های اینترنتی اقدام نمی کند.
  • GPass: نرم افزار تونل زنی با کاربرد آسان که ارتباط اینترنتی خودکار و رمزگذاری شده را فراهم می کند.
  • GTunnel: یک کاربرد ویندوز که به صورت یک مرکز خدمات اینترنتی محلی و پراکسی عمل می کند تا تونل زنی جهت پاسخ به درخواست‌های صفحات اینترنتی را تسهیل کند.
ناشناس کننده‌ها و پراکسی‌ها
افرادی که می خواهند از پیامدهای سانسور دنیای مجازی پرهیز کنند می توانند از ناشناس کننده‌ها و پراکسی‌ها استفاده کنند.
  • Tor: این نرم افزار جستجوی شما در دنیای مجازی را از طریق جهت دهنده‌ها (راوترها)ی متفاوت به جریان انداخته و تشخیص هویت شما را تقریبا غیر ممکن می سازد.
  • JAP Anonymous Proxy Server: این خدمات دهنده‌ی پراکسی در هنگام اتصال به خدمات دهنده وب، شما را از طریق واسطه‌ها جهت داده تا مستقیما به خدمات دهنده‌ی اینترنتی متصل نشوید. این پراکسی همچنین ارتباط اینترنتی شما را در میان بسیاری دیگر از کاربران همزمان مخفی می کند.
  • CGIProxy: یک متن قابل بارگذاری که به صورت پراکسی عمل می کند و شما می توانید از طریق آن هر منبعی را که از طریق خدمات دهنده‌ی آن در دسترس است بازبیابد.
  • HotSpot Shield: نرم افزاری که رمزگذاری اچ تی تی پی اس را برای جستجوی شما در اینترنت فراهم آورده و آدرسی خدمات دهنده اینترنتی شما را با خلق یک وی پی ان (شبکه‌ خصوصی مجازی) مخفی می سازد.
  • FirePhoenix: یک ابزار سانسور مبتنی بر وی پی ان که همه ترافیک شما (شامل بر پیام‌های فوری و رسانه‌های در حال پخش مستقیم) را رمزگذاری می کند و آدرس فراهم کننده خدمات اینترنتی شما را ناشناس می سازد.
  • Paper Bus: یک سرویس پراکسی مجانی که بسیار ساده و استفاده از آن آسان است.
  • Privoxy: یک پراکسی وب که اغلب به همراه نرم افزار تُر استفاده می شود.
--------------
==================V مـا پـیـروزیـم V==================
من دچار خفقانم خفقان!
من به تنگ آمده ام از همه چيز، بگذاريد هواری بزنم آی، با شما هستم آی، اين مطلب را در شبکه اجتماعی محبوب خود منتشر کنید، می خواهم فرياد بلندی بکشم!:

ارسال به: Balatarin:: Donbaleh:: Cloob:: Oyax:: Delicious:: Friendfeed:: Twitter:: Facebook:: GBuzz:: Greader:: Addthis to other:: Subscribe to Feed

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر