۱۳۸۹ شهریور ۲۶, جمعه

فرار از فيلترينگ اینترنت با استفاده از نرم افزار Aol 9.5

AOL در واقع يک مرورگر اينترنتي است که توسط کمپاني American Online ارائه شده است. رمزنگاري ويژه اي که اين مرورگر روي تبادل اطلاعات انجام مي دهد آن را به يک فيلترشکن قوي و پرسرعت تبديل کرده است.
در ابتدا بايد بگويم که حجم اين نرم افزار حدود 41 مگابايت است که طبيعتاً دانلود آن براي عزيزاني که از اينترنت Dial-up استفاده مي کنند کمي زمان بر و مشکل است، بنابر اين از تمامي عزيزاني که اينترنت پر سرعت دارند خواهش مي کنم که اين نرم افزار را در اختيار دوستانشان نيز قرار بدهند تا عده ي بيشتري بتوانند از آن استفاده کنند.
براي استفاده از اين نرم افزار لازم است که ابتدا يک ايميل روي سايت AOL به آدرس http://www.aol.com بسازيد.
اين ايميل براي Sign-on شدن نرم افزار ضروري است.
با ورود به اين سايت و رفتن به بخش Get Free Mail اقدام به ساخت ايميل کنيد. ضمناً هر عددي که خواستيد مي توانيد به عنوان کد پستي بدهيد.

بعد از ساخت ايميل، مي توانيد نرم افزار را از سايت AOL دانلود کنيد:
نسخه 9.5 اين برنامه که در حال حاضر موجود است از اين آدرس قابل دريافت است:
نسخه هاي جديد تر را از آدرس http://daol.aol.com/software دانلود کنيد.
نصب اين نرم افزار پيچيدگي خاصي ندارد و مانند ساير مرورگر ها قابل نصب است.

پس از نصب، برنامه را اجرا کرده screen name و password ايميلي را که ساختيد وارد کنيد و sign on شويد.

شما مي توانيد از محيط اين نرم افزار که خود يک مرورگر است استفاده کنيد و اگر مايل باشيد مي توانيد که از مرور گر دلخواهتان نيز استفاده کنيد. در زير نحوه ي تنظيم کردن دو مرور گر پر طرفدار يعني Internet Explorer و Mozila FireFox آمده است.
ضمناً با تنظيم کردنInternet Explorar ،Google Chrome هم به طور خودکار تنظيم مي شود.

تنظيم براي مرورگر Mozila FireFox
براي تنظيم پروکسي مسير زير را دنبال کنيد:
Tools/Options/Advanced/Network/Settings/Manual Proxy Configuration:
HTTP Proxy:127.0.0.1
Port:11535
سپس گزينه ي Use this proxy server for all protocols را نيز فعال کنيد.

تنظيم براي مرورگر Internet Explorer
براي تنظيم پروکسي مسير زير را دنبال کنيد:
Tools/Internet Options/Connections

اگر از سرويس Dial-Up استفاده مي کنيد نام سرويسي که با آن وصل شده ايد را از بخش Dial-Up and virtual private networks انتخاب کنيد، روي Settings کليک کنيد، در بخش Proxy Server پنجره ي باز شده تيک Use a proxy server … را بزنيد:
Adress:127.0.0.1
Port:11535
گزينه ي Bypass Proxy server for local addresses را نيز فعال کنيد.

اگر هم از اينترنت پر سرعت استفاده مي کنيد روي LAN Settings کليک کنيد و آدرس و پورت را همانند آنچه در بالا ذکر شد به مرورگر معرفي کنيد.

پاسخ به سوالات متداول درباره AOL
  • آيا مي شود بدون اين نرم افزار از پورت و آدرس داده شده براي دور زدن فيلتر استفاده کرد؟
خير، براي عبور از فيلترينگ نه تنها نصب نرم افزار لازم و ضروري است،که براي اين منظور بايد اين نرم افزار در حال اجرا باشد و شما با ايميلي که در سايت AOL ساخته ايد آن را Sign-On کرده باشيد.
  • اگر اين نرم افزار خود يک مرورگر است، چه گونه مرورگرهاي ديگر از آن استفاده مي کنند؟
اين نرم افزار يک کانال رمزگذاري شده در ارتباطات شما ايجاد مي کند که مي توانيد ساير مرورگرهاي دلخواهتان را نيز به اين کانال وصل کرده و از آن براي عبور از فيلتر استفاده کنيد.
  • آيا اين نرم افزار مي تواند فيسبوک را باز کند؟
ظاهرا خود اين نرم افزار در محيط مرورگرش قادر به باز کردن فيسبوک نيست اما اگر پورت آن را در فايرفاکس وارد کنيد، به راحتي و بدون هيچ مشکلي قادر به بازگشايي فيسبوک در اين محيط است. فقط دقت داشته باشيد که حتماً گزينه Use this proxy server for all protocols را فعال کنيد.
در مورد اينترنت اکسپلورر هم همين توضيح صادق است. در آن مورد هم حتماً توجه داشته باشيد که گزينه ي Bypass Proxy server for local addresses را فعال کرده باشيد.
  • چرا همچنان تمام سايتها فيلتر است؟
در اين مورد بايد به دوستان عزيز تذکر بدهم که لطفاً خيلي دقيق آدرس و پورت و فعال بودن گزينه ي زير آنها را کنترل کنند. اين نرم افزار به طور تضميني سالم است و کار مي کند و بسياري بدون هيچ مشکلي در مرورگر فاير فاکس از آن استفاده مي کنند.

چک کردن آي پي پس از اجراي هر برنامه فيلتر شکن جهت اطمينان از تغيير آن:
بعد از اجراي هر برنامه فيلتر شکني حتما Ip خود را در یکی از سايت های شناسايي آي پي زیر چک کنيد تا از صحت عمليات تغییر آی پی مطمئن شويد:
براي اين کار کافیست پس از فعال کردن فیلترشکن، با مرورگر خود وارد سايت هاي مذکور شويد، اگر آی پی شما تغییر کرده باشد بايد در قسمت پرچم و نام کشور، نام و نشاني به غير از ايران مشاهده کنيد.

++ اگر آدرس هاي داده شده در اين بخش فيلتر شده اند و سايت فيلترشکن برای باز کردن صفحات وب فيلتر شده ندارید، ابتدا از بخش "يافتن وب پروکسي هاي تازه و فيلتر نشده" براي يافتن وب پروکسي هاي تر و تازه استفاده کنيد تا با کمک آنها بتوانيد وارد سايت هاي فيلتر شده شويد.

عدالت و آزادي اگر در ثريا هم باشد،
مردان و زنان سرزمين ایران بدان دست خواهند يافت ...
ما پیروزیم
--------------
==================V مـا پـیـروزیـم V==================
من دچار خفقانم خفقان!
من به تنگ آمده ام از همه چيز، بگذاريد هواری بزنم آی، با شما هستم آی، اين مطلب را در شبکه اجتماعی محبوب خود منتشر کنید، می خواهم فرياد بلندی بکشم!:

ارسال به: Balatarin:: Donbaleh:: Cloob:: Oyax:: Delicious:: Friendfeed:: Twitter:: Facebook:: GBuzz:: Greader:: Addthis to other:: Subscribe to Feed

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر