۱۳۸۹ اردیبهشت ۸, چهارشنبه

افزونه های عبور از فيلتر براي مرورگر فايرفاکس

همانطور که حتما اطلاع داريد مرورگر فايرفاکس اين قابليت را داره که ميشه برایش اکستنشن اضافه نصب کرد و قابليت هاشو افزايش داد. اکستنشن هايي هم هستند که وقتي روي فايرفاکس نصب بشه قابليت عبور از فيلترينگ را فقط توي فايرفاکس خواهيد داشت اون هم فقط با يک کليک!
اينجا دو تا از اين اکستنشن ها را معرفي مي کنيم که با فايرفاکستون وارد لينکشون ميشيد و اکستنشن ها را نصب مي کنيد و براي عبور از فيلتر اينترنت به کارتون مياد.

اوليش اينه phproxy:
در فايرفاكس به كمك اين add-on مي توانيد به راحتي و تنها با يك كليك فيلترينگ را دور بزنيد. بنابراين با مرورگر فايرفاکس خود وارد آدرس بالا شويد و اکستنشن Phzilla يا همون Phproxy را پيدا کنيد و واردش شويد:

ابتدا اين اکستنشن را بر روي فايرفاکس خود نصب کنيد (از طريق کليک روي Add to Firefox) و پس از نصب، فايرفاکس را ببنديد و دوباره باز کنيد. کار تمام است. فيلتر شکن شما بر روي فايرفاکس حاضر است!

روش كار اين add-on به اين شكل است كه شما پس از وارد كردن آدرس سايت مورد نظر در فايرفاکس و مواجه شدن با پيام: فيلترينگ (مشترگ گرامي دسترسي به اين سايت امكان پذير نمي باشد)، تنها با كليك بر روي آيكون PhProxy كه به شكل P آبي رنگ در سمت راست تولبار پايين فايرفكس قرار دارد مي توانيد از فيلترينگ عبور كنيد و سايت شما باز مي شود.

اساس كار اين add-on اين است كه آدرس سايت فيلترشكن را در درون خود دارد و تنها با كليك بر روي علامت P سايت فيلتر شده شما را مستقيما در سايت فيلترشكن خود قرار داده و سپس آنرا باز خواهد کرد.

البته سايت هاي PhProxy نيز خود ممکن است توسط سازمان مخابرات ايران فيلتر شوند! در اين صورت با کليک بر روي P هيچ سايتي باز نمي شود!
در اين اکستنشن تمهيداتي انديشيده شده است که در صورت فيلتر شدن يک پروکسي بتوانيد از پروکسي جديدي براي آن استفاده کنيد. شما مي توانيد در صورت فيلتر شدن خود پروکسي فعلي، با راست كليک بر روي P و وارد شدن به قسمت Options و سپس رفتن به قسمت Servers، در آن جا با كليك بر روي Update from server سايت هاي فيلتر شکن جديد را بروز کنيد. بروز که شد اين قسمت را Apply کنيد. اينجوري:


حالا برنامه ميره روي بخش PhProxy که اينجا مشاهده مي کنيد که قسمت Current server is داره سرور فعلي که بهش وصل هستيد را نشون ميده. براي عوض کردن اين سرور بايد از ليست بازشو يک سرور جديد انتخاب کنيد و Apply کنيد تا Current Servere is عوض بشه به نام جديدي که از تو ليست انتخاب کرديد. به همين راحتي سرور جديد شما به جاي قبلي که احيانا فيلتر شده قرار ميگيره و همه چيز برميگرده به حالت اولي که فيلتر شکن شما سه سوت فيلترها را ميشکست.


خيلي حال مي کنم با اين اکستنشن. تبليغ که نداره و سرعتش هم عاليه. با اين اکستنشن دست کم براي سايت هايي که نميخواهيد توشون لاگين کنيد و فقط مي خواهيد مطالبش را مطالعه کنيد و عکس هاشو ببينيد يا فايلي دانلود کنيد اصلا مشکلي نخواهيد داشت و همه چيز راحت باز ميشه.

و اين هم دوميشه gladder:
اگر از فاير فاکس استفاده ميکنيد. اين اکستنشن را حتما نصب کنيد البته تمام محسنات سرويسهاي V.P.N را ندارد اما در نوع خود (hide ip & anti proxy) بسيار سريع و کار ساز است و با ويندوز ويستا نيز کار ميکند. بعد از نصب و ري استارت کردن فاير فاکس در قسمت پائين صفحه، سمت راست، شکل يک نردبان که روي يک ديوار گذاشته شده است ظاهر ميشود کار تمام است از اين پس هر گاه در سايتي با اين پيغام (مشترگ گرامي دسترسي به اين سايت امكان پذير نمي باشد) روبرو شديد فقط روي نردبان راست کليک کنيد و گزينه proxy current page را انتخاب کنيد. به راحتي سايت فيلتر شده مورد نظرتان باز مي شود. اين gladder به پاي اولي Phproxy نمي رسد اما خب براي باز کردن صفحات فيلتر شده در شرايط اضطرار بسيار مفيد است.

توجه کنيد که: براي انجام کارهاي معمولي از اين اکستنشن ها استفاده کنيد (مثلا براي مرور ساده صفحات سايت هاي فيلتر شده). براي مخفي ماندن در وب و انجام کارهاي خيلي محرمانه و وبلاگ نويسي مخفيانه حتما از TOR استفاده کنيد تا شناسايي شما غير ممکن باشد. اينطور فيلتر شکن ها خوب هستند فقط براي بازديد از صفحات سايت هاي فيلتر شده. اما براي کارهاي انتشار مطلب بر روي اينترنت ممکن است صفحات اينترنتي را انکريپت نکنند (يعني محتواي صفحه ممکن است توسط ديگران قابل خواندن باشد) و همچنين ترافيک سايت نيز ممکن است قابل رديابي باشد (بر خلاف TOR).

توصيه مخصوص سرآشپز براي عبور از فيلترينگ با مرورگر فايرفاکس:
استفاده از نسخه پُرتابل (قابل حمل بر روي کول ديسک) فايرفاکس
با استفاده از نسخه پُرتابل فايرفاکس شما مي توانيد فاير فاکس را بر روي کول ديسک کپي کنيد و هر جا که خواستيد ازش استفاده کنيد بدون اينکه نياز باشه فايرفاکس را روي اون کامپيوتر Install کنيد. حالا با نصب دو تا اکستنشن فيلتر شکنمون روي فايرفاکس پرتابل و کپي اون روي کول ديسک اين فيلترشکن ها هميشه همراه شماست تا کسي نتونه جلوي شما را بگيره براي دسترسي به اطلاعات آزاد.

نرم افزار پُرتابل يا بدون نصب چيست؟
نرم افزار پرتابل يعني: زندگي ديجيتال شما در جيب شما! ... پُرتابلتم با خودت ببر سفر!!
نرم افزار پُرتابل به معناي يک برنامه کامپيوتري قابل جابجايي و اجرا در کامپيوتر هاي مختلف به دور از هر گونه دردسر نصب يا ترس از به جا ماندن اطلاعات شخصي است.
برنامه هاي پُرتابل قابليت نصب روي وسايل قابل جابجايي مثل فلش مموري ها، هارد هاي پرتابل يا اکسترنال، دستگاه هاي پخش موسيقي / mp3 player ام پي تري پلير ها مثل آي پاد / ipod و ديگر وسايل همراه را دارند با اتصال وسيله همراه خود مثل فلش پلير به يک کامپيوتر نرم افزارها و اطلاعات خود را در دست داريد.

فايرفاکس پُرتابل
نرم افزار هاي پُرتابل زيادي وجود دارند ولي فايرفاکس پرتابل طعم ديگري دارد اين برنامه براي افرادي که از کافي نت ها يا دانشگاه يا محل کار به اينترنت متصل مي شوند خيلي مفيد است چرا که با فايرفاکس پُرتابل تمامي بوکمارک ها، افزونه ها، کلمات عبور، تاريخچه سايت هاي ديده شده را در حافظه قابل جابجايي خود داريد همچنين بعد از استفاده اين مرورگر پرتابل هيچ طلاعاتي از شما در آن سيستم به جا نمي ماند. در واقع همه چيز در حافظه همراه شماست. با نرم افزارهاي پُرتابل هر کامپيوتري کامپيوتر شخصي شما خواهد بود.


نصب فايرفاکس پرتابل
برنامه هاي پرتابل نيازي به نصب (Install) ندارند. کافي است بعد از دانلود نسخه پرتابل، آن را اجرا کنيد تا فايل ها در مکان دلخواه کپي شوند (مي توانيد فايرفاکس پرتابل را از هارد سيستم خودتان نيز اجرا کنيد که فوايد خاص خودش را دارد). بدون نياز به Install کردن برنامه خودش اجرا ميشه.

به روز رساني و آپديت فايرفاکس پُرتابل
نسخه هاي پرتابل فايرفاکس قابليت آپديت و به روز رساني خودکار را دارند ولي در سايت سازنده توصيه شده است که نسخه ي جديد را دريافت کنيد و بعد پروفايل خود را از آدرس PortableFirefox\Data\profile به نسخه جديد کپي کنيد.
تجربه شخصي کار با فايرفاکس پُرتابل اين است که با استفاده از بروزرساني خودکار مشکلي ايجاد نمي شود اما توصيه مي شود قبل از آپديت از پوشه فايرفاکس پرتابل يک کپي يعني بک آپ تهيه کنيد.

اجراي فاير فاکس پُرتابل از روي سي دي يا حافظه هاي فقط خواندني
کافي است فايرفاکس پرتابل را دانلود کرده و آن را در محلي روي هارد اجرا کنيد تا فايلها کپي شوند حالا فايل FirefoxPortable.ini را دانلود کنيد و در محل فايرفاکس کپي کنيد حالا سي دي را رايت بزنيد به همين راحتي در اين فايل تنظيمات فايرفاکس طوري تغيير مي يابند که هيچ تلاشي براي نوشتن اطلاعات نمي شود و فقط از اطلاعات موجود خوانده مي شود.

ذخيره رمز عبور سايت ها در فايرفاکس پُرتابل
شايد اين سوال در ذهن شما به وجود بياد که توي کافي نت يا جاهاي عمومي مثل ادارات و دانشگاه ها خطرناکه رمز عبور را تايپ کنيم. ممکنه روي کامپيوتر اونها برنامه هاي جاسوسي Keylogger نصب شده باشه و اينجوري رمز عبور وبلاگ يا ايميلمون را بدزدند!!! جوابش منفي هست، چون اين هم راه حل داره:
وقتي شما فولدر فايرفاکس پرتابل يا Tor Browser را ميريزيد روي کول ديسک، در تنظيمات Options قسمت Security مي توانيد تيک Remember password را بزنيد تا براي هر سايتي که باهاش کار مي کنيد فايرفاکس پرتابل شما رمز عبورها را داخل خودش ذخيره کنه. بنابراين هر جا که برويد اصلا نيازي به تايپ رمز عبور براي ورود به سايت نداريد و فقط کافيست آدرس اون سايت را تايپ کنيد!
توي فايرفاکس پرتابلتون از منوي Tools قسمت Option برويد به صفحه تنظيمات اختصاصي و در ناحيه Security تيک بزنيد Remember passwords را.

بعدش هم توي ناحيه Privacy تنظيمات ماندگاري کوکي ها را قرار بدين روي they expire و ok کنيد.

حالا از اين به بعد هر سايتي را که باهاش کار مي کنيد، فايرفاکس از شما ميپرسه رمز عبورش را از ذخيره کنم؟ شما ميزنيد که ذخيره کنه. اين رمز هم توي همون فولدر فايرفاکس پُرتابل ذخيره ميشه و وقتي ميريزيد اين فولدر را روي کول ديسکتون هم باهاشه. پس از اين به بعد وقتي کافي نت يا دانشگاه و اداره ميريد نيازي به تايپ رمز عبور براي ورود به وبلاگ يا ايمييل يا بالاترين يا انجمن گفتگويي که فعاليت مي کنيد نداريد! آدرس سايت را که بزنيد خودش وارد اکانتتون ميشه. خداييش اصل حال نيست؟؟؟ ... حالشو ببريد.

اگر رمز عبور ايميل و وبلاگ و جاهاي ديگر را روي فايرفاکس پرتابل ذخيره کرديد و ريختيد روي کول ديسک مراقب باشيد که کول ديسک را جايي گم نکنيد که زندگي ديجيتالي شما اينجوري در خطر ميافته!!! اگر يک دفعه کول ديسکتون را گم کرديد سريعا نسبت به تغيير رمز عبورهاتون اقدام کنيد.

لينک دانلود فايرفاکس پرتابل
دانلود فايرفاکس پرتابل با حجم 9 مگابايت که بعد از خارج کردن از حالت فشرده و کپي در حافظه قابل جابجايي 28 مگابايت خواهد شد:


++ اگر آدرس هاي داده شده در اين بخش فيلتر شده اند و سايت فيلترشکن برای باز کردن صفحات وب فيلتر شده ندارید،ابتدا از بخش "يافتن وب پروکسي هاي تازه و فيلتر نشده" براي يافتن وب پروکسي هاي تر و تازه استفاده کنيد تا با کمک آنها بتوانيد وارد سايت هاي فيلتر شده شويد.

عدالت و آزادي اگر در ثريا هم باشد،
مردان و زنان سرزمين ایران بدان دست خواهند يافت ...
ما پیروزیم
--------------
==================V مـا پـیـروزیـم V==================
من دچار خفقانم خفقان!
من به تنگ آمده ام از همه چيز، بگذاريد هواری بزنم آی، با شما هستم آی، اين مطلب را در شبکه اجتماعی محبوب خود منتشر کنید، می خواهم فرياد بلندی بکشم!:

ارسال به: Balatarin:: Donbaleh:: Cloob:: Oyax:: Delicious:: Friendfeed:: Twitter:: Facebook:: GBuzz:: Greader:: Addthis to other:: Subscribe to Feed

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر