۱۳۸۹ اردیبهشت ۸, چهارشنبه

استفاده از پروکسي هاي Socks براي عبور از فيلترينگ اينترنت

نه تنها مرورگرهای وب، بلکه سایر نرم افزارهای کاربردی نظیر نرم افزارهای گپ زنی، و ایمیل نیز میتوانند از پراکسی Socks برای دور زدن فیلترهای اینترنتی استفاده کنند.
میتوان پراکسی های Socks را گونه پیشرفته تری از پراکسی های HTTP در نظر گرفت، که به شما امکان انتقال اطلاعات مختلف، از طریق پروتکلهای مختلف و از طریق تونل (و در نیتجه دور زدن سدهای اینترنتی) را میدهد.

چگونه يک پروکسي Socks پيدا کنم؟
يا بايد از شرکت هاي ارائه دهنده معتبر خريداري کنيد، يا اينکه از سايت هايي که پروکسي رايگان Socks ارائه مي دهند يکي پيدا کرده و استفاده کنيد.
معرفي چند سايت ارائه دهنده پروکسي هاي جديد ساکس:
انواع پروکسي ساکس:
دو نوع پروکسي Socks يافت مي شوند، يکي 4 که قديمي است و ديگري 5 که جديد است و طبيعتا بهتر. در ليست سايت هاي بالا مشخص شده است که کدام پروکسي نوع 4 است و کداميک نوع 5 است:
مثلا در شکل بالا رديف پنجم مربوط به يک پروکسي نوع 5 از کشور آمريکاست با Ip آدرس 69.114.242.19 و Port شماره 37417 که اينجوري نوشته مي شود 69.114.242.19:37417

نحوه استفاده از يک پروکسي ساکس:
جهت استفاده یک نرم افزار کاربردی از پراکسی برای دور زدن سانسور اینترنتی، میبایست به نرم افزار خود بگوئید که میخواهید از پراکسی برای دسترسی به سایر سیستمها از طریق اینترنت استفاده کنید.
بعضی از نرم افزارهای کاربردی از پراکسی پشتیبانی نکرده و با آن کار نمیکنند. ولی میتوان با استفاده از نرم افزاری نظیر "socksifier" انها را وادار کرد که از پراکسی Socks استفاده کنند.

پیکربندی نرم افزار کاربردی شما براي استفاده از پروکسي Socks
در بیشتر موارد، پیکربندی نرم افزار کاربردی برای استفاده از پراکسی Socks مشابه پراکسی HTTP انجام میشود. برنامه های کاربردی ای که از پراکسی Socks پشتیبانی میکنند معمولا یک گزینه جداگانه در کنار پیکربندی پراکسی HTTP برای پراکسی Socks دارند. در بعضی از کاربردها میتوانید بین Socks4 و Socks5 یکی را انتخاب کنید، که در بیشتر موارد Socks5 گزینه بهتری است، هرچند بعضی از پراکسیهای Socks فقط با Socks4 کار میکنند.

بعضی از نرم افزارهای کاربردی نظیر فایرفاکس به شما اجازه میدهند که هر دو پراکسی HTTP و Socks را بطور همزمان پیکربندی کنید. در این مورد، مرور وب از طریق پراکسی HTTP انجام میشود و فایرفاکس سایر انواع ترافیک نظیر ویدئو را از طریق پراکسی Socks انجام میدهد.

تنظيم مرورگر فایرفاکس براي استفاده از پروکسي Socks
تنظیمات مورد نیاز را همانطور که در تصویر نشان داده شده است، وارد کرده و روی OK کلیک کنید.

1. در منوی Tools روی Options کلیک کنید:

2. پنجره Options روی صفحه نمایش داده خواهد شد:

3. در نوار بالای پنجره، روی Advanced کلیک کنید.

4. روی زبانه Network کلیک کنید.
5. روی Settings کلیک کنید.

فایرفاکس پنجره "Connection Settings" را نمایش میدهد:

6. گزینه "Manual proxy configuration" را انتخاب کنید.

فیلدهای زیر آن گزینه قابل تغییر خواهد شد:
7. ادرس پراکسی Socks و شماره پورت را وارد کنید.
"Socks v5" را انتخاب کرده و روی OK کلیک کنید. توجه داشته باشيد مقادير گزينه هاي ديگر را پاک کنيد و آنها را خالي بگذاريد، مطابق شکل بالا.
حال، فایرفاکس برای استفاده از پراکسی Socks پیکربندی شده است.

تنظيمات اینترنت اکسپلورر براي استفاده از پروکسي هاي Socks
برای تنظیم پراکسی Socks روی اینترنت اکسپلورر:
1. در منوی Tools روی "Internet Options" کلیک کنید:

2. پنجره "Internet Options" نمایش داده خواهد شد:

3. روی زبانه Connections کلیک کنید:

4. نام کانکشني را که توسط آن به اينترنت متصل مي شويد انتخاب کرده و بر روي Settings کليک کنيد.

5. گزینه "Use a proxy server for this connection" را انتخاب کنید و روی Advanced کلیک کنید.

6. اینترنت اکسپلورر پنجره "Proxy Settings" را نمایش میدهد.

7. مطابق شکل زير تیک "Use the same proxy server for all protocols" را بر دارید.

8. آدرس پراکسی "Proxy address to use" و Port را که يافته ايد در قسمت Socks وارد کرده و روی OK کلیک کنید.


حال، اینترنت اکسپلورر برای استفاده از پراکسی Socks پیکربندی شده است.

چک کردن آي پي پس از اجراي هر برنامه فيلتر شکن جهت اطمينان از تغيير آن:
بعد از اجراي هر برنامه فيلتر شکني حتما Ip خود را در یکی از سايت های شناسايي آي پي زیر چک کنيد تا از صحت عمليات تغییر آی پی مطمئن شويد:
براي اين کار کافیست پس از فعال کردن فیلترشکن، با مرورگر خود وارد سايت هاي مذکور شويد، اگر آی پی شما تغییر کرده باشد بايد در قسمت پرچم و نام کشور، نام و نشاني به غير از ايران مشاهده کنيد.

توجه نماييد:
در صورتي که نمي خواهيد از پروکسي Socks استفاده کنيد مقادير وارد شده را برداريد و OK کنيد، مرورگر شما به حالت قبل بر مي گردد.

ورود به یاهومسنجر با استفاده از پروکسي Socks در مواقع فيلترينگ شديد آن
برای ورود به یاهومسنجر در مواقع فيلترينگ آن، از سایت هاي ارائه دهنده پروکسي هاي Socks یک عدد پروکسی Socks ورژن 5 که پورتش هم 1080 باشد یافته و آن را در تنظیمات یاهو مسنجر وارد کنید!
معرفي چند سايت ارائه دهنده پروکسي هاي جديد ساکس:

از سایت هاي ارائه دهنده پروکسي هاي Socks یک عدد پروکسی Socks ورژن 5 که پورتش هم 1080 باشد یافته و آن را در تنظیمات یاهو مسنجر وارد کنید!
مثلا این ها:
121.28.34.69:1080
207.182.153.22:1080
و...
برای وارد کردن پروکسی در یاهو مسنجر باید به این مسیر بروید:
Messenger Menu> Perferences > Connections> Connect via proxy> Socks Proxy

نكته: ممكن است مجبور شويد چند بار پروكسي Socks را عوض كنيد تا وصل شود لذا نا اميد نشويد! همچنين تقريباً هر روز يا هر دو روز يکبار بايد يك پروكسي جديد وارد كنيد. در ضمن زمان آنلاين شدن در در اين روش حدود 10 ثانيه بيشتر از زمان معمولي هست پس خيلي زود سراغ پروكسي جديد نرويد.

++ اگر آدرس هاي داده شده در اين بخش فيلتر شده اند و سايت فيلترشکن برای باز کردن صفحات وب فيلتر شده ندارید، ابتدا از بخش "يافتن وب پروکسي هاي تازه و فيلتر نشده" براي يافتن وب پروکسي هاي تر و تازه استفاده کنيد تا با کمک آنها بتوانيد وارد سايت هاي فيلتر شده شويد.

عدالت و آزادي اگر در ثريا هم باشد،
مردان و زنان سرزمين ایران بدان دست خواهند يافت ...
ما پیروزیم
--------------
==================V مـا پـیـروزیـم V==================
من دچار خفقانم خفقان!
من به تنگ آمده ام از همه چيز، بگذاريد هواری بزنم آی، با شما هستم آی، اين مطلب را در شبکه اجتماعی محبوب خود منتشر کنید، می خواهم فرياد بلندی بکشم!:

ارسال به: Balatarin:: Donbaleh:: Cloob:: Oyax:: Delicious:: Friendfeed:: Twitter:: Facebook:: GBuzz:: Greader:: Addthis to other:: Subscribe to Feed

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر