۱۳۸۹ اردیبهشت ۸, چهارشنبه

پروژه Tor هم فيلتر شکن؛ هم راهکاري براي مخفي ماندن در وب

TOR چيست؟
پروژه TOR با هدف جلوگيري از ردگيري اينترنتي توسعه داده شده است (رايگان، بدون تبليغ و امن). TOR يکي از پيشرفته ترين و در عين حال امن ترين روش هاي عبور از سد فيلترينگ و رديابي هاي حکومتي در سراسر جهان هست. در واقع تُر با ايجاد يک شبکه مطمئن پيازي شکل ميان کامپيوترهاي سراسر جهان که داخل شبکه اش وجود دارند بستر بسيار امني براي تبادل اطلاعات ايجاد مي کند و يکي از شبکه هاي زيرزميني بسيار امن در اينترنت محسوب مي شود.
Tor يک پروژه نرم افزاري است که به شما در دفاع در برابر تجزيه و تحليل بازديدکنندگان کمک مي کند، نوعي مراقبت شبکه که آزادي شخصي و حريم خصوصي، روابط و فعاليت هاي کاري محرمانه و امنيت دولتي را تهديد مي کند. Tor با تقويت ارتباطات در اطراف يک شبکه توزيع شده ايستگاه هاي واسطه که توسط دواطلبان از سراسر جهان اداره مي شود، از شما محافظت مي کند: اين نرم افزار اجازه نمي دهد ديگران از طريق اطلاع از سايت هايي که شما بازديد مي کنيد اتصال اينترنتي شما را مشاهده کنند، همچنين اجازه نمي دهد سايت هايي را که بازديد مي کنيد از موقعيت فيزيکي شما اطلاع پيدا کنند. Tor با تعداد زيادي از برنامه هاي موجود شما، از جمله مرورگرهاي وب، سرويس گيرندگان پيام رساني فوري، ورود به سيستم از راه دور و ساير برنامه هايي که براساس پروتکل TCP هستند. صدها هزار نفر در سراسر دنيا از Tor براي اهداف متفاوت استفاده مي کنند: روزنامه نگاران و وبلاگ نويسان، طرفداران حقوق بشر، مأموران اجراي قانون، سربازان، مؤسسات، شهروندان مخالف رژيم و شهروندان عادي...

دانلود برنامه Tor به همراه مرورگر فايرفاکس تنظيم شده براي آن، از سايت اصلي:

دانلود برنامه از سایت ایرانی Tor:

دریافت برنامه TOR از سایت اصلی تنها با ارسال یک ایمیل:
در این روش تنها کافیست از طریق حساب Gmail، نامه ای به آدرس gettor+fa@torproject.org ارسال کرده و در متن نامه، واژه های tor-browser-bundle را درج کنید تا نسخه فارسی این برنامه به ایمیل شما ارسال گردد. برای دریافت نسخه انگلیسی برنامه تر نیز به آدرس gettor@torproject.org ایمیل بزنید و در متن نامه، واژه های tor-browser-bundle را درج کنید. بلافاصله توسط روبات پاسخگوی اتوماتیک TOR برنامه تر به ایمیل شما جهت دانلود ارسال خواهد شد. یادتان باشد برای دریافت این برنامه از این طریق، حتما باید نامه ارسالی شما از طرف Gmail باشد.

طريقه استفاده از TOR در مرورگرهاي مختلف:
شما TOR را به دو صورت مي توانيد استفاده کنيد:
1- حالت اول تنها برنامه TOR را دانلود کنيد و سپس براي مرورگر خود تنظيمات لازمه را انجام دهيد و از اينترنت آزاد لذت ببريد. نرم افزار تور به صورت پیش فرض روی فایر فاکس فعال می شود. اما برای IE باید تنظیماتی را بر روی اینترنت اکسپلورر انجام دهید.
روش فعال کردن فیلتر شکن تور(TOR) در اینترنت اکسپلور(IE)
برای اینکار کافی است تا در پنجره Internet Options وارد تب Connections شده و سپس در قسمت LAN Settings آی پی 127.0.0.1 را وارد کنید و قسمت پورت عدد 8118 را. تیک قسمت Bypass proxy server for local address را هم غیر فعال نمایید.

2- حالت دوم نسخه قابل حمل يا پرتابل برنامه TOR را به همراه مرورگر بهينه سازي شده فايرفاکس با TOR دانلود کنيد تا با اجراي آن بر روي کامپيوتر خود يا حافظه فلش در هر کجا که هستيد (منزل، اداره، دانشگاه، کافي نت و ...) از نعمت اينترنت آزاد بهره ببريد.

حالت دوم توصيه مي شود!
کافيست به یکی از آدرس های دانلود این برنامه بروید و برنامه فايرفاکس بهينه سازي شده براي TOR را دانلود کنيد. چنانچه در تصوير زير مشاهده مي کنيد:

پس از دانلود، فايل مربوطه را اجرا کنيد.
يک فولدر در کنارش ساخته مي شود به نام Tor Browser که محتواي برنامه TOR و نيز مرورگر فايرفاکس مخصوص آن قرار دارد. شما کافيست فايل اجرايي Start Tor Browser.exe درون اين فولدر را اجرا کنيد:


ابتدا برنامه TOR اجرا مي شود و شما را به کامپيوتر شخص داوطلبي در آن سر دنيا متصل مي کند. سپس برنامه فايرفاکس مخصوص TOR اتوماتيک اجرا مي شود و بررسي مي کند که آيا شما با موفقيت به TOR وصل شده ايد يا خير.

اگر درست به TOR متصل شده باشيد اين پيغام سبز رنگ را در فايرفاکس خود مشاهده مي کنيد:

پس اينکه به شما مژده اتصال به شبکه TOR داده شد مي توانيد فقط در مرورگر فايرفاکس مخصوص TOR با خيال راحت به گشت و گذار امن در اينترنت بپردازيد.

اگر هم برنامه برنامه نتواند به کامپيوتر آزادي وصل شود با پيغام زير متوجه مي شويد:

که بايد برنامه TOR را ببنديد و از اول اجرا کنيد تا دوباره سعي کند شما را به شبکه امني در TOR متصل کند.

بسيار مهم:
در اين روش پس از اينکه پيغام اتصال موفقيت آميز به TOR را مشاهده کرديد؛ فقط مرورگر فايرفاکس شما که همراه برنامه از سايت TOR دانلود کرديد به اينترنت بدون فيلتر و امن دسترسي دارد و به عنوان مثال مرورگر Inetrnet Explorer شما چنين قابليتي ندارد. و اگر با مرورگر ديگري به غير از فايرفاکس مخصوص TOR از اينترنت استفاده کنيد ارتباط شما با TOR برقرار نبوده و ممکن است لو برويد و شناسايي شويد.

وقتي Tor آماده شود، Firefox به طور خودکار باز خواهد شد. فقط صفحات وب بازديد شده از طريق مرورگر Firefox موجود در بسته از طريق Tor ارسال خواهد شد. ساير مرورگرهاي وب از جمله Internet Explorer کار نمي کنند. قبل از استفاده دقت کنيد که عبارت "Tor فعال شد" در دکمه گوشه سمت راست پايين مرورگر فايرفاکس ظاهر شود.

نکات مهم برای استفاده از Tor:
- از كوكي‌ها برحذر باشيد: اگر حتي بدون تُر هم اينترنت را مرور مي‌كنيد و يك سايت به شما كوكي مي‌دهد، آن كوكي مي‌تواند شما را شناسايي كند حتي اگر مجدداً از تُر استفاده كنيد. TOR سعي مي‌كند تا كوكي‌هاي شما را به صورت ايمن به كار ببرد.
افزونه CookieCuller براي فايرفاکس مي‌تواند كمك كند تا هر كوكي را كه نمي‌خواهيد استفاده كنيد، محفوظ كند:
- TOR منشاء ترافيك شما را ناشناس مي‌كند و هر چيزي بين شما و شبكه تُر رد و بدل مي‌شود و هر چيزي كه در داخل شبكه تُر قرار دارد را رمزنگاري مي‌كند، ولي تُر نمي‌تواند ترافيك بين شما و مقصد نهايي را رمزنگاري كند. اگر شما اطلاعات حساسي را رد و بدل مي‌كنيد، بايد بيشتر مواظب باشيد درست مانند وقتي كه به صورت معمولي به اينترنت متصل مي‌شويد از متدهاي رمزنگاري مانند HTTPS يا متدهاي ديگر رمزنگاري و تشخيص هويت نهايي استفاده كنيد.
- هنگاميكه تُر از حمله‌هاي هكرها و اتكرها را به شبكه داخلي شما از طريق مسدود كردن كشف و نفوذ مقصد شما اقدام مي‌كند، ريسك‌هاي جديدي را ايجاد مي‌كند: تُري كه بد و يا به صورت مخرب تنظيم شده باشد، مي‌تواند شما را به صفحات اشتباهي هدايت كند يا براي شما اپلتهاي جاوايي را ارسال نمايد كه دامنه‌هايي را معتبر و مورد اطمينان جلوه دهد. تا زماني كه از صحت و درستي فايلها، مستندات يا برنامه‌هايي كه از طريق تُر بارگذاري كرده ايد مطمئن نشده‌ايد، آنها را باز نكرده يا اجرا نكنيد.
- Tor پلاگين هايي مانند جاوا، فلش، اكتيوايكس، ريل پلير، كوييك تايم، پلاگين پي‌دي‌اف ادوبي و بقيه را غيرفعال مي‌كند زيرا آنها مي‌توانند آي‌پي آدرس شما را شناسایی كنند. بعنوان مثال، يوتيوب غيرفعال خواهد بود. اگر مي‌خواهيد يوتيوب را فعال كنيد، مي‌توانيد با مراجعه به تنظيم مجدد براي يوتيوب اجازه بدهيد تا فعال شود، ولي آگاه باشيد كه خودتان منفذي را براي حمله باز مي‌كنيد. همچنين افزونه‌هايي مانند تولبار گوگل، اطلاعات زيادي در رابطه با وب‌سايتهايي كه در آن تايپ مي‌كنيد جمع‌آوري مي‌كنند. آنها ممكن است تُر را دور بزنند يا اطلاعات حساس را منتشر كنند. بعضي از مردم ترجيح مي‌دهند از دو مرورگر استفاده كنند (يكي براي تُر به صورت امن و ديگري براي مرور نا‌امن وب سايتها و اينترنت)

تنظيم TOR براي نمايش ويدئوهاي يوتيوب:
TOR در فایرفاکس به صورت پيش فرض فايل هاي فلش را نشان نمي دهد چون سايت هاي حکومتي ممکن است بتوانند از طريق فايل هاي فلش آي پي واقعي شما را شناسايي کنند. اما اگر می خواهید ویدئوهای سایت های بسیار معروف نظیر یوتیوب را ببینید کافیست از مروگر IE اینترنت اکسپلورر در مواقعی که TOR متصل است بهره بگیرید. زمانیکه پنجره ویدالیای تور باز است و پیغام سبز رنگ تصال موفقیت آمیز به شبکه TOR را نشان می دهد، شما می توانید TOR را در برنامه های دیگر نظیر اینترنت اکسپلورر یا یاهومسنجر با ارائه تنظیماتی مورد بهره برداری قرار دهید. پس هر وقت خواستید ویدئوهای یوتیوب را ببینید هنگامی که اتصال TOR برقرار است:
مرورگر اینترنت اکسپلورر خود را باز کنید. به منوی Tools آن بروید بخش Internet Option را کلیک کنید و سپس وارد تب Connections شوید و بر روی Lan Settings کلیک کنید تا پنجره تنظیمات پروکسی در اینترنت اکسپلورر باز شود:
تراز مرکز
تیک Use a proxy server ... را بزنید و سپس در بخش Address آدرس آی پی 127.0.0.1 و در بخش Port شماره پورت 8118 را مطابق تصویر بالا وارد کنید و Ok را بفشارید.
اکنون مرورگر اینترنت اکسپلورر شما به TOR متصل است و بلافاصله می توانید با اینترنت اکسپلورر وارد سایت http://tools.ip2location.com/ib2 شوید تا مطمئن شوید آی پی شما به یک کشور خارجی دیگر تغییر کرده است و با موفقیت به TOR متصل هستید.
حال می توانید سایت یوتیوب را باز کرده و ویدئوهای آن را ببینید منتها سرعت کار کمی پایین است که به بزرگی خودتان می بخشید!
موقع تماشای ویدئوهای یوتیوب از این طریق ممکن است کد امنیتی خواسته شود که باید وارد کنید.
در ضمن در مواقعی که TOR غیرفعال است اینترنت اکسپلورر شما هیچ سایتی را باز نمی کند چون پورت آن را برای TOR باز کرده اید.
برای برگشت اینترنت اکسپلورر به حالت اول، مراحل بالا را دوباره طی کنید و تیک Use a proxy server ... را بردارید و OK را بفشارید، بدین ترتیب مرورگر اینترنت اکسپلورر شما به حالت اول بر می گردد.
توجه کنید که مرورگر اینترنت اکسپلورر اصلا امن نیست و برای گشت و گذار در سایت های سیاسی شما حتما باید از TOR با مرورگر فایرفاکس استفاده کنید.
برای استفاده TOR در یاهو مسنجر یا برنامه های دیگر هم کافیست همین آدرس و پورت را در آن برنامه در بخش تنظیمات تغییر پورت آن وارد کنید.

برنامه هاي فيلترشکن را تنها از سايت اصلي آنها دانلود کنيد:
نرم افزارهاي فيلتر شکن نظير TOR يا Freegate و ... را تنها از سايت هاي اصلي خودشان دانلود کنيد و از دانلود آنها از سايت هاي عمومي نگهداري فايل نظير rapidshare و غيره بپرهيزيد که ممکن است انواع ويروسها و تروجان ها را به کامپيوتر خود راه دهيد! اين مورد را جدي بگيريد.

کُندي سرعت TOR
دلیل کند بودن سرعت تور این است که تماس با مقصد بصورت غیر مستقیم، از طریق شبکه تور انجام میگیرد. این کند بودن و تماس غیر مستقیم هزینه ناشناخته نگاه داشتن آدرس کامپیوتر شماست. از آنجايي که TOR شما را به کامپيوتر خانگي شخصي در آن سوي دنيا وصل مي کند و شما از اينترنت شخصي آن فرد استفاده مي کنيد، بنابراين سرعت عمل TOR کمي کُند است و ممکن است زمان بيشتري را بخواهيد صرف کنيد تا صفحات شما باز شوند. اما اين کندي سرعت به دو چيز که به دست مي آوريد حسابي مي ارزد:
1- سايت هاي محبوب شما ديگر فيلتر نيستند.
2- امنيت شما برقرار است و کسي نمي تواند از طريق Ip شما را پيدا و شناسايي کند.

هویت خود در برنامه TOR را هم مي توانيد مدام عوض کنيد:
هر از چند گاهي دکمه USE A NEW IDENTITY را در پنجره Vidalia Control Panel کليکي کنيد تا به کامپيوتر ديگري وصل شويد. با اين کار ممکن است به کامپيوتري با سرعت اينترنت بالاتر در آنطرف دنيا وصل شويد!


استفاده از Tor با پلها در مواقعي که Tor کار نمي کند
اگر احتمال میدهید که شبکه Tor مسدود شده باشد، از امکان پل زنی آن استفاده کنید. قابلیت پل زنی، برای استفاده کسانی که شبکه Tor برای انها مسدود شده است، ابداع شده است. (البته قبل از استفاده از آن میبایست نرم افزار Tor را دانلود کرده باشید)

پل چیست؟
"باز فرستنده پل" (یا پل)، باز فرستنده های Tor هستند که در فهرست عمومی Tor لیست نشده اند. دلیل لیست نشدن آنها اینست که نتوان آنها را کشف و مسدود کرد. حتی اگر سرویس دهنده اینترنت شما تمام بازفرستنده های عمومی Tor را مسدود کرده باشد، نمیتواند تمام پلها را مسدود نماید.

از کجا میتوان پلها را پیدا کرد؟
برای استفاده از پلها، میبایست ابتدا یکی از انها را پیدا کرد و به تنظیمات شبکه خود اضافه نمود.
پل ها را مي توانيد از اين آدرس پيدا کنيد:
يا اگر به اين آدرس نمي توانيد وارد شويد مي توانيد یک ایمیل از یک آدرس Gmail به آدرس bridges@torproject.org با فقط یک خط متن get bridges بفرستید.

تقریبا بلافاصه یک ایمیل پاسخ، شامل اطلاعات در مورد پلها دریافت خواهید کرد:

نکات مهم:
ایمیل فرستاده شده حتما میبایست از یک آدرس Gmail فرستاده شود. اگر torproject.org ایمیلهای فرستاده شده از همه ادرسها را قبول میکرد، یک مهاجم میتوانست به سادگی تعداد زیادی ایمیل به آن ارسال کند و بسرعت در مورد پلها اطلاعات بگیرد. اگر ایمیل Gmail ندارید، فقط چند دقیقه طول میکشد تا یکی برای خود ایجاد نمائید. از اينجا:

توصیه میشود که Gmail را با اتصال امن SSL استفاده کنید، یعنی از https://gmail.com بجای http://www.gmail.com استفاده کنید. در تنظیمات Gmail میتوانید HTTPS را بعنوان پیش فرض انتخاب نمائید، تا همیشه استفاده شود.

پل زنی را فعال نمائید و اطلاعات پل را وارد کنید.
پس از اینکه ادرس چند بازفرستنده پل را یافتید، باید Tor را با آدرس پلهایی که پیدا کرده اید، پیکربندی کنید.
تابلوی کنترل ویدالیا را باز کنید:

روی تنظیمات Setting کلیک کنید. پنجره تنظیمات باز میشود.

روی شبکه Network کلیک کنید.

گزينه سوم My Isp Blocks Connections to the tor networks را انتخاب کنید.

اطلاعات URL مربوط به پلی که از طریق ایمیل دریافت کردید را در قسمت افزودن یک پل"Add a Bridge" وارد کنید.

روی + سبز رنگ در سمت چپ و پایین لینک "How do i find a bridge" کلیک کنید. آدرس URL به فیلد زیر آن اضافه میشود.

روی "Ok" در زیر پنجره، برای تائید اطلاعات وارد شده، کلیک کنید.
در کنترل پانل Tor، آنرا متوقف کنيد (Stop Tor) و دوباره اجرا نمائید (Start Tor) تا تنظیمات جدید مورد استفاده قرار گیرد.

یادداشت:
هر تعدادی پل که میتوانید، در Tor پیکربندی نمائید. تعداد بیشتر پل باعث افزایش قابلیت اطمینان خواهد شد. البته فقط یک پل برای دسترسی به شبکه Tor کافی میباشد، ولی اگر آن پل، شناسائی و مسدود شد، ارتباط شما با شبکه Tor قطع خواهد شد.

برای اضافه کردن پلهای بیشتر، مراحل گفته شده در فوق را تکرار نموده و پلهای دریافتی جدید از bridges@torproject.org را به نرم افزار Tor اضافه نمائید.

فیلم آموزشی نصب پلهای جدید در تُر:


استفاده سيار از TOR در همه جا
مي توانيد فولدر Tor Browser را که حاوي برنامه تُر و فايرفاکس مخصوص آن است را بر روي کول ديسک ريخته و در ادارات؛ دانشگاه ها و کافي نت ها به راحتي استفاده کنيد. بدون نصب برنامه فايرفاکس بر روي آن کامپيوتر ... راحتِ راحت.

وبلاگ نويسي و گشت و گذار در وب بدور از هراس لو رفتن و دستگير شدن
استفاده از TOR مطمئن ترين روش براي دور زدن ردياب هاست. دليل: سايت هاي پروکسي و VPN ها IP اصلي شما و صفحاتي که مراجعه کرديد را ممکن است ذخيره کنند (در قسمت Log سرور) ولي در روش TOR شما با اتصال به کامپيوتر اشخاص حقيقي در کشور هاي ديگر که ISP هاي آنها سايت هايي مثل www.balatarin.com را فيلتر نکرده وارد سايت مي شويد و عملا IP آن شخص که کامپيوترش را در اختيار شما قرار داده ثبت مي شود. اين روش با عبور از چندين کامپيوتر هيچ ردپايي از شما به جاي نمي گذارد. اما احتياط شرط عقل است، هميشه بعد از اجراي برنامه TOR، در سايت هاي نمايش Ip، خود را چک کنيد تا مطمئن شويد که از کشور ديگري به غير از ايران شما را نشان مي دهد. بنابراين با خيال راحت وبلاگ نويسي کنيد؛ در بالاترين عضو شويد و مطلب اضافه کنيد؛ در انجمن هاي گفتگو شرکت کنيد و ...

(يکي از بچه هاي گروه ما که ديگه خيلي مراقب امنيت خودش هست، براي وبلاگ سياسي که مطلب هاي کوبنده داخلش مينويسه، محکم کاري مي کنه و برنامه TOR را مي ريزه روي کول ديسکش و ميره توي کافي نت هاي مختلف سطح شهر و از تو کافي نت TOR را اجرا مي کنه و وبلاگش را سريع آپديت مي کنه، نظرات وبلاگش را پاسخ ميده و مياد بيرون. هر دفعه هم جاي ثابت نميره که تابلو بشه. براي وبلاگ نويسي سياسي اينطوري هم ميشه عمل کرد اگر خيلي نگران امنيت هستيد!)

توي کافي نت ها امکان لو رفتن رمز عبورم هست. چه کار کنم؟
شايد اين سوال در ذهن شما به وجود بياد که توي کافي نت يا جاهاي عمومي مثل ادارات و دانشگاه ها خطرناکه رمز عبور را تايپ کنيم. ممکنه روي کامپيوتر اونها برنامه هاي جاسوسي Keylogger نصب شده باشه و اينجوري رمز عبور وبلاگ يا ايميلمون را بدزدند!!! جوابش منفي هست، چون اين هم راه حل داره:
وقتي شما پوشه Tor Browser را ميريزيد روي کول ديسک، در تنظيمات Options قسمت Security مي توانيد تيک Remember Password را بزنيد تا براي هر سايتي که باهاش کار مي کنيد فايرفاکس پرتابل شما رمز عبورها را داخل خودش ذخيره کنه. بنابراين هر جا که برويد اصلا نيازي به تايپ رمز عبور براي ورود به سايت نداريد و فقط کافيست آدرس اون سايت را تايپ کنيد!
براي دریافت اطلاعات بيشتر در اين باره به بخش فايرفاکس پُرتابل در همين صفحه برويد.

چگونگي مقابله با فيلترينگ ياهومسنجر در مواقع حساس
اگر ياهومسنجر فيلتر شد و نتوانستيد وارد آن شويد تا اخبار را با دوستنتان رد و بدل کنيد.... غصه نخوريد.

روش اول باز کردن یاهو مسنجر توسط TOR، اندکی بالاتر در بخش چگونگی نمایش ویدئوهای یوتیوب توسط TOR توضیح داده شد.
حال روش های دیگر:
ابتدا TOR يا نرم افزار فيلتر شکن مانند Freegate يا UltraSurf و ... را راه بياندازيد. بعد براي آنلاين شدن در ياهو مسنجر از سايت هاي مسنجر تحت وب استفاده کنيد.

برنامه فيلترشکن خود را کار بياندازيد و سپس مرورگر خود را باز کنيد:
1- براي ياهو مسنجر وارد سايت وب مسنجر ياهو شويد و اينجا Sign in کنيد:
براي استفاده از اين سايت بايد Flash Player را بر روي کامپيوتر خود نصب کرده باشيد.

2- براي آنلاين شدن در ياهو و نيز آنلاين شدن در ساير مسنجر هاي معروف مي توانيد وارد سايت http://www.meebo.com شويد. اينجا مسنجرهاي yahoo ،gtalk ،msn و نيز سايت Facebook هم قابل دسترسي هستند. فوق العاده نيست؟
وارد www.meebo.com شويد و مثلا براي ياهو در قسمت مخصوص خودش يوزرنيم و رمز عبور ياهوي خود را بنويسيد و Sign in کنيد. همين طور براي بقيه ...

3- از سايت هاي کمکي زير نيز براي آنلاين شدن در ياهو مي توانيد بهره بگيريد، بدون نياز به نصب برنامه ياهو مسنجر:

4- اگر باز هم موفق نشديد وارد ياهو مسنجر شويد، به بخش "پروکسي هاي Socks براي عبور از فيلترينگ" بروید آنجا نیز توضیحاتی در این باره داده شده است.

کسب اطلاعات بيشتر درباره تُر:

دريافت پُل هاي جديد از طريق ايميل براي تُر:

ویدئوی فارسی آموزش نصب و استفاده از برنامه نرم افزاری تور:

چک کردن آي پي پس از اجراي هر برنامه فيلتر شکن جهت اطمينان از تغيير آن:
بعد از اجراي هر برنامه فيلتر شکني حتما Ip خود را در یکی از سايت های شناسايي آي پي زیر چک کنيد تا از صحت عمليات تغییر آی پی مطمئن شويد:
براي اين کار کافيست با مرورگر Tor خود وارد سايت هاي مذکور شويد، اگر آی پی شما تغییر کرده باشد بايد در قسمت پرچم و نام کشور، نام و نشاني به غير از ايران مشاهده کنيد.
خود برنامه Tor هم در اين سايت: https://check.torproject.org/?lang=fa_IR به شما اين امکان را مي دهد تا متوجه شويد آيا TOR کار مي کند يا خير.
پس از روشن کردن TOR کافيست وارد آدرس https://check.torproject.org/?lang=fa_IR شويد. اگر TOR به درستي کار کند با پيام سبز رنگ مژده ... مواجه مي شويد. البته خود TOR این کار را به صورت اتوماتیک برای شما انجام می دهد.

++ اگر آدرس هاي داده شده در اين بخش فيلتر شده اند و سايت فيلترشکن برای باز کردن صفحات وب فيلتر شده ندارید، ابتدا از بخش "يافتن وب پروکسي هاي تازه و فيلتر نشده" براي يافتن وب پروکسي هاي تر و تازه استفاده کنيد تا با کمک آنها بتوانيد وارد سايت هاي فيلتر شده شويد.

عدالت و آزادي اگر در ثريا هم باشد،
مردان و زنان سرزمين ایران بدان دست خواهند يافت ...
ما پیروزیم
--------------
==================V مـا پـیـروزیـم V==================
من دچار خفقانم خفقان!
من به تنگ آمده ام از همه چيز، بگذاريد هواری بزنم آی، با شما هستم آی، اين مطلب را در شبکه اجتماعی محبوب خود منتشر کنید، می خواهم فرياد بلندی بکشم!:

ارسال به: Balatarin:: Donbaleh:: Cloob:: Oyax:: Delicious:: Friendfeed:: Twitter:: Facebook:: GBuzz:: Greader:: Addthis to other:: Subscribe to Feed

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر