۱۳۸۹ شهریور ۲۸, یکشنبه

فيلتر شکن Hotspot Shield يک شبکه خصوصی مجازی VPN از نوع رايگان

Hotspot Shield يک شبکه خصوصي مجازي (VPN) است که بين کامپيوتر شما و گذرگاه اينترنتي Anchor Free بوجود مي آورد.
Hotspot Shield يک برنامه رايگان و تجاري است که به شما اجازه مي‌دهد از طريق سرورهاي مياني Hotspot Shield که توسط همان شرکت کنترل مي‌شود به اينترنت دسترسي پيدا کنيد. اين مساله باعث رد کردن فيلتر توسط شما مي‌شود. در عين حال در صورت استفاده از اين سرويس، ارتباطات بين شما و سرور Hotspot Shield امن باقي خواهد ماند و هويت شما نيز به سرورهاي درون اينترنت افشا نخواهد شد.
Hotspot Shield توسط AnchorFree نوشته شده و مالکيت آن نيز با همانجاست. AnchorFree در اوايل ۲۰۰۵ توسط يکي از فعالان سيليکون ولي بنيان گذاشته شد. او معتقد بود که افراد بايد روي اينترنت کنترل اطلاعات خود را در دست داشته باشند و با اين برنامه تلاش کرده حوزه خصوصي آدم‌ها در اينترنت را حفظ کند. سرورهاي اين موسسه در اطراف دنيا پراکنده‌اند و به کاربراني از ۱۷۵ کشور دنيا، سرويس مي‌دهند.
کار کردن با برنامه هات سپت بسيار آسان است. پس از نصب با باز کردن براوزر شما اتوماتيک صفحه ايي در Browser شما باز ميشود. و اين برنامه اتوماتيک شما را وصل ميکند. البته بايد چند لحظه صبر کنيد تا علامت "تماس" که به رنگ سبز است ظاهر شود. در بخش برنامه هاي آغاز شده، بمانند آنتي ويروس و يا فايروال، در پايين صفحه کامپيوتر شما، ديده ميشود.
سرعت اين برنامه بالاست. نکته مثبت آن اينست که شما بدنبال پروکسي نميگرديد. اما بدي اش اينست که در بالاي صفحه تبليغ ميکند. که البته ميشود تبليغ را در هر صفحه خذف کرد.
اچ.اس. يک نرم افزار رايگان (ولي تجاري) است که به کاربران ويندوز اجازه مي‌دهد از طريق وي.پي.ان. به اينترنت دسترسي پيدا کنند . اين تونل امن (که داخل اينترنت سانسور شده حفر شده) روشي بسيار ساده و امن براي رد شدن از فيلترينگ در اختيار کاربران قرار مي‌دهد.
براي استفاده اول بايد نرم‌افزار را از سايت Sesawe دانلود کنيد:
لينک هات اسپات شيلد يا همان "Hotspot Shield Sesawe" را از بخش ابزارها (Tools) منوي سمت راست انتخاب کنيد و بعد با کليک کردن روي ذخيره (download and save)، آن را روي دسکتاپ يا ميزکار خود ذخيره کنيد. حجم فايل حدود ۳ مگابايت است که روي يک خط کند، حدود ۱۰ تا ۱۵ دقيقه طول مي‌کشد.

در صورت مشکل در دريافت فايل، کافيست ايميلي به farsi@sesawe.net بزنيد و درخواست خود را بيان کنيد تا مسير دريافت ديگر يا حتي خود فايل براي شما فرستاده شود.

بعد از دريافت موفقيت آميز فايل، با دوبار کليک کردن روي آن، اجرايش کنيد:
صفحه خوشامد گويي را خواهيد ديد و بايد روي next کليک کنيد:
در صفحه بعد بايد قرارداد استفاده از نرم‌افزار را بپذيريد. روي I Agree کليک کنيد:
حالا پنجره‌اي را مي‌بينيد که در مورد نرم‌افزارهاي ديگري که مي‌توانند نصب شوند، به شما اطلاعاتي مي‌دهد، next را فشار دهيد:
در صفحه بعد، مي‌توانيد با برداشتن يک تيک، جلوي نصب نوارابزار هات اسپات شيلد را بگيريد چرا که اين نوار ابزار رابطي به استفاده از برنامه ندارد.
حالا مي‌توانيد مسير مورد نظر براي نصب اچ.اس. را انتخاب کنيد. در اکثر مواقع کافي است چيزي که از پيش انتخاب شده را بپذيريد و کليد Install را فشار دهيد.
شايد چندبار در طول نصب پنجره‌هايي باز شوند و بگويند که نرم‌افزاري که مشغول نصب آن هستيد از مايکروسافت مدرک سازگاري ندارد. اين پيام‌ها مهم نيستند چون هيچ سازنده نرم‌افزار يا سخت‌افزاري براي برنامه‌هايش اين مدارک را نمي‌گيرد. به سادگي با زدن "Continue Anyway" به نصب ادامه دهيد.
در نهايت پنجره‌اي را خواهيد ديد که با پيام Installation Complete به شما اطلاع مي‌دهد که نصب تمام شده است. با زدن Next به مرحله بعدي برويد.
در آخرين صفحه، انتخاب مي‌کنيد که آيا اچ.اس. در اين لحظه و به شکل خودکار اجرا شود يا خير. بعد دگمه Finish را مي‌زنيد.
حالا مي‌توانيد فايل نصب کننده (مثلا HSS-1.12-install-sesawe-216-conduit.exe را حذف کنيد.
براي اجراي اچ.اس. کافي است روي شکلک Hotspot Shield Launch که بر روي دسکتاپ ايجاد شده، دبل کليک کنيد.
بعد از اجرا يک پنجره مرورگر باز خواهد شد و به شما در مورد مراحل اتصال اطلاعات لازم را خواهد داد. مثلا Authentication به معني مرحله معاوضه رمزهاي کدگذاري و Checking for updates به معني چک کردن اينکه آيا اطلاعات بروز رساني براي دريافت وجود دارند يا نه. وقتي عبارت Connected ظاهر شود همه چيز آماده است. در اين حالت يک صفحه خالي براي شما باز خواهد شد که مي‌توانيد در آن يا هر مرورگر ديگر (مثلا فايرفاکس) يا برنامه‌هاي چت و غيره، به شکل امن و بدون فيلتر يا شنود کار کنيد.
براي بازگشتن به صفحه وضعيت، کافي است روي شکلک برنامه در نوار برنامه‌ها راست کليک کنيد و گزينه Properties را انتخاب نماييد.
تا وقتي که آيکون اچ.اس. سبز است، شما به وي.پي.ان. وصل هستيد و از تونل امن با اينترنت ارتباط برقرار مي‌کنيد. براي خروج از اين وضعيت روي آيکون راست کليک کنيد و Exit را انتخاب نماييد. با اينکار، دوباره به خارج از تونل و اينترنت فيلتر شده، قدم خواهيد گذاشت.
مشکلات در صورتي که به مشکلي برخورديد لطفا به پاسخ پرسش‌هاي متداول رجوع کنيد:
يا به فروم‌ها برويد:

براي راحت‌تر کردن کار پاسخگويي به مشکلات اين اطلاعات را در پرسش خود بگنجانيد:
پيامي که با راست کليک روي آيکون و انتخاب Properties مي‌گيريد.
لاگ فايل اچ.اس. که از طريق کليک راست روي آيکون و انتخاب Properties و بعد زدن Report a connection problem و انتخاب Show log file نمايش داه مي‌شود.

سوالات متداول:
Hotspot Shield چيست؟
Hotspot Shield يک برنامه رايگان و تجاري است که به شما اجازه مي‌دهد از طريق سرورهاي مياني HS که توسط همان شرکت کنترل مي‌شود به اينترنت دسترسي پيدا کنيد. اين مساله باعث رد کردن فيلتر توسط شما مي‌شود. در عين حال در صورت استفاده از اين سرويس، ارتباطات بين شما و سرور HS امن باقي خواهد ماند و هويت شما نيز به سرورهاي درون اينترنت افشا نخواهد شد.

چه کسي صاحب HS است؟
Hotspot Shield توسط AnchorFree نوشته شده و مالکيت آن نيز با همانجاست.
AnchorFree در اوايل ۲۰۰۵ توسط يکي از فعالان سيليکون ولي بنيان گذاشته شد. او معتقد بود که افراد بايد روي اينترنت کنترل اطلاعات خود را در دست داشته باشند و با اين برنامه تلاش کرده حوزه خصوصي آدم‌ها در اينترنت را حفظ کند.
سرورهاي اين موسسه در اطراف دنيا پراکنده‌اند و به کاربراني از ۱۷۵ کشور دنيا، سرويس مي‌دهند.

چرا اين برنامه رايگان است؟
مدل تجاري اين شرکت بر مبناي فروش تبليغات بنا شده. پس کاربران HS با هر بار اجراي برنامه يا واردن شدن به يک دامين جديد، تبليغات (غيرزننده) را شاهد خواهند بود. در واقع اين تبليغات هستند که پول راه‌اندازي و نگهداري سرورهايي که به کاربران (شما) اجازه مي‌دهد از فيلتر عبور کنيد را مي‌دهند.

چه چيزي HS را متمايز مي‌کند؟
اين برنامه تقريبا مشابه هر برنامه رايگان (و معمولا مبتني تبليغات ديگري است که شما مي‌توانيد با يک جستجو در اينترنت پيدا کنيد. البته با چند نکته بسيار مهم:
• اچ.اس. از يک سيستم پيچيده کشف مسير استفاده مي‌کند که بدون خطا باعث خواهد شد مسيري بين شما و جايي که مي‌خواهيد به آن متصل شويد کشف شود.
• اچ.اس. از يک وي.پي.ان. ( شبکه مجازا شخصي) و در نتيجه تمام ارتباطات شما با اينترنت را محافظت مي‌کند و نه فقط وبگردي‌ را. در مقابل، برنامه‌هايي مثل اولتراسرف فقط وب را محافظت مي‌کنند.
• اچ.اس. تمام ارتباطات شما را رمزگذاري مي‌کند و در نتيجه دولت‌ها و کساني که اينترنت را زير نظر گرفته‌اند حتي نمي‌فهمند که شما به کجا متصل شده‌ايد چه برسد به اينکه چه چيزي منتقل مي‌کنيد.
• چون مدل تجاري اچ.اس. براي ارائه کنندگانش سود آور است، آن‌ها پهناي باند بالايي به هر کاربر اختصاص داده‌اند (تقريبا ۱ مگابيت بر ثانيه براي هر کاربر.)

چگونه مي‌توانم به Hotspot Shield دسترسي پيدا کنم؟
نصب کننده ۳ مگابايتي را دانلود کنيد يا يک ايميل بفرستيد تا برنامه نصب کننده برايتان ايميل شود. بعد آن را اجرا کنيد و همه چيز به شکل خودکار پيش خواهد رفت (تازه مي‌توانيد برنامه نصاب را به دوستانتان هم بدهيد.)

چگونه بايد از اچ.اس. استفاده کنم؟
از اين مسير آن را اجرا کنيد:
Start -> All Programs -> Hotspot Shield -> Hotspot Shield Launch
وقتي آيکون اچ.اس. (يک سپر با هلال ماه روي آن)‌ در سمت راست پايين ويندوز ظاهر شد و به رنگ زرد درآمد، اچ اس مشغول تلاش براي ايجاد اتصال است. وقتي سبز شد اتصال برقرار شده و همه چيز آماده است. کافي است مثل قبل از کامپيوتر استفاده کنيد ولي حالا تمام ارتباطات از شبکه وي.پي.ان AnchorFree خواهند گذشت.
براي متوقف کردن -و نه خروج از- برنامه کافي است روي آيکون آن راست کليک کنيد وDisconnect را انتخاب نماييد. آيکون قرمز خواهد شد و ارتباط قطع. براي شروع مجدد،‌ Connect را انتخاب کنيد.

آيا اين برنامه با مک و لينوکس نيز سازگار است؟
يک نسخه سازگار با مک براي دانلود يا دريافت با ايميل وجود دارد. متاسفانه فعلا نسخه سازگار با لينوکس ارائه نشده. متاسفم.

اچ.اس. با چه مرورگرهايي سازگار است؟
اين نرم افزار با فايرفاکس،‌ مايکروسافت اينترنت اکسپلورر، گوگل کروم، سافاري و اپرا آزمايش شده. منطقا بايد با همه نرم‌افزارهاي ديگر هم سازگار باشد.

آيا اچ.اس. همه اطلاعات را عبور مي‌دهد؟
بله. اچ.اس. تمام اطلاعات را منتقل مي‌کند از جمله فيلم، فلش، آپلود، اسکريپت‌ها و غيره. همينطور با آن مي‌توانيد همه کار بکنيد (ايميل،‌ چت، مکالمه اينترنتي، انتقال فايل و ...)

از اچ.اس. براي چه کاري بايد استفاده کنم؟
اچ.اس. طراحي شده تا به شهروندان سانسور شده شبکه اجازه به منابع خارج از دسترس را بدهد. مي‌توانيد از آن براي دسترسي به سايت‌هاي فيلتر شده استفاده کنيد. در عين حال مي‌توانيد با آن هويت خود را در اينترنت حفاظت کنيد (مثلا موقع ارسال مطلب در وبلاگ) چرا که تمام ارتباطاتي که تحت آن انجام شود، رمزگذاري شده و غيرقابل شنود خواهد بود.

آيا استفاده از اچ.اس. اثرات منفي‌اي هم دارد؟
بله: استفاده از هر پروکسي (از جمله اچ.اس.) ارتباط اينترنتي را کند مي‌کند (پس معمولا کسي با پروکسي به سايت‌هاي فيلتر نشده وصل نمي‌شود). اينکه استفاده از پروکسي چقدر اينترنت را کند مي‌کند،‌ بستگي به سرعت اينترنت شما دارد. هر چقدر که سرعت اينترنت شما بيشتر باشد، کند شدن آن توسط پروکسي را بيشتر حس خواهيد کرد.
در عين حال براي استفاده بايد برنامه اچ.اس. را نصب کنيد (نه فقط اجرا ، که نصب). پس احتمالا نمي‌توانيد آن را در کافي نت و مدرسه استفاده کنيد.
و در نهايت اينکه تبليغات نمايش داده شده ممکن است حواس شما را پرت کنند. اگر مي‌خواهيد اين تبليغات را نبينيد،‌ مي‌توانيد سرويس‌هايي مانند IAP ،Witopia ،HotSpotVPN، يا VPNTunnel را با هزينه‌اي در حدود ۱۰ دلار در ماه خريداري کنيد (به فرض داشتن کارت اعتباري يا حساب پي‌پال.)

آيا اچ.اس. تا به حال بسته شده؟
خير. تعداد مسيرهايي که اچ.اس. براي اتصال به سرورهايش استفاده مي‌کند آنقدر زياد است که هيچ سانسورگري نمي‌تواند همه آن‌ها را ببندد.

آيا شرکتAnchorFree اطلاعات من را زير نظر مي‌گيرد؟
روند دريافت، نصب و استفاده از اين برنامه نيازي به ارائه هيچ اطلاعاتي به شرکت AnchorFree ندارد (نه ثبت نام و نه هيچ چيز ديگر). در حين استفاده،‌ شرکت بررسي مي‌کند که شما از چه کشوري هستيد و کدام تبليغات را ديده‌ايد. فايده اينکار اين است که شما با تبليغات بي‌ربط و تکراري مواجه نمي‌شويد. مثل هر پروکسي ديگري، در اينجا هم ارتباطات شما از سرورهاي شرکت ارائه دهنده رد مي‌شوند پس بايد به آن شرکت اعتماد داشته باشيد. منطقا مي‌توانيم مطمئن باشيم که شرکت اطلاعات شخص شما را بررسي نمي‌کند چون در حال حاضر بزرگترين ارائه دهنده سرويس وي.پي.ان. در جهان است که در ماه گذشته، ۳ ميليون کاربر راضي داشته.
لاگ‌فايل‌هاي شرکت نگاه مي‌دارند که کاربران به کدام سايت‌ها رفته‌اند (تا بتوان به آن‌ها تبليغات مرتبط نشان داد) اما شيوه نگهداري به شکلي نيست که بتوان ارتباطات يک کاربر خاص را جدا نمود. هيچ کس نمي‌تواند متوجه شود که شخص شما به کدام سايت سر زده‌ايد و حتي در صورت درخواست دادگاه به ارائه اين اطلاعات (که هرگز اتفاق نيافتاده‌) هم اصولا اين اطلاعات وجود ندارند تا به کسي ارائه شوند.

آيا ارائه دهنده اينرنت من مي‌تواند ببيند که مشغول عبور از فيلتر هستم؟
احتمالا نه. اطلاعات اچ.اس. هيچ امضايي ندارند که به سانسورچي نشان دهد اين بسته يک بسته عبور از فيلتر است و نه يک ارتباط رمزگذاري شده معمولي که در هر سايت تجاري امروزي ايجاد مي‌شود. البته اگر سانسورگران،‌ آي‌پي‌هاي سرورهاي اچ.اس. را پيدا کنند و آن را زيرنظر بگيرند مي‌توانند ببينند که چه کسي مشغول استفاده از آن است اما چيزي که هميشه اتفاق مي‌افتد اين است که آن‌ها اين آي‌پي‌ها را مي‌بندند و کسي را زير نظر نمي‌گيرند. از آنجايي که روزانه ميليون‌ها نفر از فيلتر رد مي‌شوند، دولت‌ها متوجه شده‌اند که بررسي ترافيک افراد، عملا غيرممکن است.

اگر اچ.اس. کار نکرد يا من سوال ديگري داشتم که در اينجا جواب داده نشده بود چه؟
سوال خود را از طريق فروم‌هاي مرتبط (Support section) بپرسيد و Sesawe به شما جواب خواهد داد:
https://www.sesawe.net/-forum-faq-and-support-.html

چک کردن آي پي پس از اجراي هر برنامه فيلتر شکن جهت اطمينان از تغيير آن:

بعد از اجراي هر برنامه فيلتر شکني حتما Ip خود را در یکی از سايت های شناسايي آي پي زیر چک کنيد تا از صحت عمليات تغییر آی پی مطمئن شويد:
براي اين کار کافیست پس از فعال کردن فیلترشکن، با مرورگر خود وارد سايت هاي مذکور شويد، اگر آی پی شما تغییر کرده باشد بايد در قسمت پرچم و نام کشور، نام و نشاني به غير از ايران مشاهده کنيد.
--------------
==================V مـا پـیـروزیـم V==================
من دچار خفقانم خفقان!
من به تنگ آمده ام از همه چيز، بگذاريد هواری بزنم آی، با شما هستم آی، اين مطلب را در شبکه اجتماعی محبوب خود منتشر کنید، می خواهم فرياد بلندی بکشم!:

ارسال به: Balatarin:: Donbaleh:: Cloob:: Oyax:: Delicious:: Friendfeed:: Twitter:: Facebook:: GBuzz:: Greader:: Addthis to other:: Subscribe to Feed

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر