۱۳۸۹ مهر ۱۴, چهارشنبه

روش ساخت پروکسی Socks از طریق SSH بر روی هاست شخصی

روشی که در ادامه به بیان آن خواهیم پرداخت، یک روش بسیار ساده، عالی و البته پرسرعت برای ساختن یک فیلترشکن اختصاصی ویژه‌ی دارندگان وب سایت است. به همین دلیل به عنوان پیش‌نیاز، باید یک هاست لینوکسی با قابلیت دسترسی به Shell توسط نرم‌افزار SSH داشته باشید. اگر هاست شما قابلیت SSH ندارد فقط کافیست از سرویس‌دهنده‌ی هاست خود درخواست کنید که امکان ورود به هاست از طریق SSH را برای شما فعال نموده و شناسه‌ی کاربری و رمزعبور آن را به شما ارائه نماید. بعد از آن نیازی به تنظیماتی در هاست نمی‌باشد. صرفا مراحل ذکر شده زیر را در رایانه‌ی خود دنبال کنید:

برای استفاده از این روش در لینوکس (سیستم عامل کامپیوتر شما، منظور سیستم عامل سرور هاست نمی باشد) و سیستم‌عامل‌های مشابه فرمان زیر را اجرا کنید:
ssh [user]@[host] -D 1080 -N -p [password]
این دستور را باید در خط فرمان لینوکس کامپیوتر شخصی‌تان بنویسید.
به عنوان مثال:
ssh gheysari@gheysari.com -D 1080 -N -p ramz123456

البته هر پورت آزاد دیگری غیر از ۱۰۸۰ نیز قابل استفاده است. این پورت فقط در داخل کامپیوتر شما استفاده می‌شود نه در اینترنت، لذا مخابرات امکان مسدود کردن آن را ندارد.

اما اگر سیستم عامل کامپیوتر شخصی شما ویندوز است، برای استفاده در ویندوز (سیستم عامل کامپیوتر شما، منظور سیستم عامل سرور هاست نمی باشد)، ابتدا باید نرم‌افزار Putty را از اینجا http://www.putty.org دریافت نموده و پس از نصب آن بر روی کامپیوتر خود، Command Prompt را گشوده و به محلی که Putty را در آن نصب نموده‌اید بروید و فرمان زیر را اجرا کنید:
plink [user]@[host] -D 1080 -N -p [password]

لازم به ذکر است در هر دو دستور بالا، عبارت [user] را به نام کاربری خود در هاست و [host] را باید به آدرس سایت خود تغییر دهید. همچنین عبارت [password] را نیز با رمزعبور هاست خود جایگزین نمایید.

این فرمان باعث ایجاد یک پراکسی از نوع Socks بر روی پورت 1080 در کامپیوتر شما شده و آنرا به صورت ارتباط ایمن SSH به هاست شما متصل می‌کند.
البته هر پورت آزاد دیگری غیر از ۱۰۸۰ نیز قابل استفاده است. این پورت فقط در داخل کامپیوتر شما استفاده می‌شود نه در اینترنت، لذا مخابرات امکان مسدود کردن آن را ندارد.

به این ترتیب هر نرم‌افزاری که از طریق این پراکسی اقدام به اتصال به سایت‌های مختلف نماید، درخواست وی رمزگزاری شده و به هاست شما منتقل می‌گردد و هاست شما به سایت مقصد متصل شده و پاسخ حاصله را مجدداً رمزگزاری کرده و به کامپیوتر شما باز می‌گرداند. به این ترتیب علاوه بر اینکه فیلترهای موجود را دور می‌زنید، امکان شنود اطلاعات خود را در بین راه نیز از بین خواهید برد.
به علاوه آدرس آی‌پی شما به آدرس آی‌پی هاستتان که معمولاً در خارج از ایران است تغییر یافته و از شر محدودیت‌های اینترنتی بر اثر تحریم‌های بین‌المللی نیز خلاص خواهید شد.

برای استفاده از این پروکسی فقط کافیست مرورگر وب (اینترنت اکسپلورر، فایرفاکس و ...) یا هر نرم‌افزار دیگری (مانند Skype، یاهو مسنجر و ...) را تنظیم کنید که جهت اتصال به اینترنت، از پراکسی Socks در آدرس 127.0.0.1 و پورت 1080 استفاده نماید (یا هر پورت باز دیگری که مد نظرتان بوده است).

توجه:
برای هر بار استفاده از این پروکسی خود ساخته، این فرمان باید در حال اجرا باشد تا بتوانید متصل شوید. بنابراین پروکسی شما فقط زمانی کار می کند که فرمان آنرا در حال اجرا داشته باشید.
از طرف دیگر این پروکسی فقط در همان کامپیوتری که فرمان در آن اجرا شده است امکان استفاده از آن وجود دارد و دیگران نمی توانند از آن استفاده کنند.

روش کار کردن با پروکسی های Socks را می توانید از اینجا بیاموزید:

با توجه به اینکه امروزه هاست‌ها خصوصا نوع لینوکسی آن با قیمت‌های بسیار پایین و با حدود ۱۰ الی ۱۵ هزارتومان در سال قابل تهیه می‌باشند، شاید این روش، با توجه به سرعت و امنیت آن، روشی ارزان محسوب گردیده و ارزش خرید یک هاست معمولی را داشته باشد. البته توجه داشته باشید که با این روش، کلیه‌ی ارتباطات اینترنتی شما از طریق هاست منتقل شده و لذا در مورد هاست‌هایی که محدودیت پهنای باند ماهیانه دارند، باعث کاهش پهنای باند خواهد گردید.
لازم به ذکر است که ایجاد پراکسی Socks روش‌های متفاوتی دارد ولی کاربردی‌ترین روش آن همین روش است که توضیح داده شد.

پرسش های بیشتر در این باره را از نویسنده این مطلب بپرسید:
مطلب تکمیلی:
--------------
==================V مـا پـیـروزیـم V==================
من دچار خفقانم خفقان!
من به تنگ آمده ام از همه چيز، بگذاريد هواری بزنم آی، با شما هستم آی، اين مطلب را در شبکه اجتماعی محبوب خود منتشر کنید، می خواهم فرياد بلندی بکشم!:

ارسال به: Balatarin:: Donbaleh:: Cloob:: Oyax:: Delicious:: Friendfeed:: Twitter:: Facebook:: GBuzz:: Greader:: Addthis to other:: Subscribe to Feed

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر